Великобритания покинула ЕС
Великобританія покинула ЄС: які наслідки очікують Європу і Україну
23.03.2020
Новые правила растаможки авто
Розмитнення авто в Україні (2020)
25.05.2020

Чи вплине COVID-19 на перевезення вантажів між Китаєм і Європою?

Грузоперевозки между Китаем и Европой

Станом на березень 2020 року епідемія короновірусу ніяк не вплинула на перевезення вантажів між Китаєм і країнами Європи. Стосовно подробиць поточного стану справ у зазначеній сфері, а також якою є загальна ситуація на ринку вантажоперевезень — читайте в статті.

На початок весни поставка різних товарів з КНР в Європу не тільки не скоротилися, але навіть показала деякий приріст. Наприклад, з січня по 20 лютого цього року потік вантажів у напрямку Китай-Європа виріс на 1.5% або в фізичному вираженні приблизно 83 тис. TEU проти такого ж періоду 2019 року. Правда, істотна частка врахованих тут вантажів вирушили до Європи ще до масового поширення Covid-19, або коли епідемія ще не вийшла з Уханю.

Але навіть тут були відзначені негативні моменти, які відобразили опубліковані ЗМІ новини вантажоперевезень. І торкнулися вони в першу чергу морських перевезень.

Вперше в 21-м столітті (з 1999 року) індекс Capesize пішов в негативну зону. Цей показник оцінює витрати основних перевізників сипучих вантажів — вугілля, руди, зерна та ін. Їх фінансові втрати, за оцінкою датського агентства Sea-Intelligence, щотижня становлять близько 350 млн. дол.

На одному лише трафіку, який проходить через Тихий океан, скасували 10 контейнерних рейсів на Європу, сукупним обсягом 151,5 тис. TEU.

Китайські порти були завантажені лише на 75-80% в порівнянні з завантаженням до епідемії. Що стосується складських потужностей, їх завантаження склало 90%.

Якщо за результатами березня не відбудеться стабілізація ситуації, підсумки поточного спаду будуть знижуватися до зими 2020-го року. Як випливає з опублікованих Центром транспортних стратегій оцінок провідних перевізників вантажів, міжнародні перевезення можуть знизитися до наступних рівнів:

  • За оцінкою «China Merchants Port» — найбільшого портового оператора Гонконгу, втрати компанії складуть від 10 до 25%.
  • Втрати портів країн ЄС будуть куди меншими — для Роттердама і Гамбурга це 0.8-2.5%. Але в разі реалізації найгіршого сценарію — падіння контейнерних перевезень з КНР на 25%, падіння обороту по даному сегменту може скласти 3%. Максимально ж постраждає Гамбург — на 7.1%.

Аналізуючи вантажоперевезення в 2020 році між КНР і Європою, можна сказати, що поточну ситуацію можна назвати неочевидною. Якщо реалізується помірний сценарій епідемії, постраждає головним чином не ринок Європи, а оператори і портовики Китаю.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *